Tuesday, January 6, 2009

Eiiiiiiiii Geramnya umi!!



Hmmm.. Geramnya saya. Balik-balik dari kerja, tengok rambut Tiha kontot semacam. Saya jeling je. Malas nak tegur pasal Mak Wannya ada kat sebelah. (Dah tau, mesti kerja Mak Wan dia. Ahaks.) Dia pula, sengaja duduk jauh dari saya. Takut kena marah.

Masuk je dalam kete, tak sempat saya buka mulut lagi, dia cepat-cepat cakap:

"Umi, tengoklah ni. Tiha dah cakap dah, jangan potong...jangan potong... Mak Wan degil. Mak wan tu nak potong jugak. Dah tak cantik rambut Tiha,"

Hahaha. Tahu dia, umi dia nak marah. Pasal, tiap kali rambutnya kena cantas dek Mak Wan dia, uminya mesti lepas geram kat dia. Membebel kat dia. Kesian anak umi ya. Jahat Umi. Marahkan nyamuk pi bakar kelambu lak.....ish ish ish

Hadui.... memang dua hari gak lah mulut ni menceceh sorang2. Depan suami je laaa. Nak cakap depan Mak Wan dia, tak sampai hati. Takut orang tua kecik hati. Menceceh tu, sebab geram sangat. Kita suka rambut panjang, dia lak pi potong pendek. GERAMMMMM. Tapi, fikir2 balik, kecik je hal tu. Habis geram, habislah. Kalau nak panjangkan, silap2 MIL simpan dalam hati, kan susah. Kalau nak compare ngan susah payah dia nak jaga anak kita, benda2 macam tu, buat tak nampak je laaa... Macam tu la saya sejukkan hati yang hangat tak bertempat ni. Huhuhu.

Hmmm... Apa pun, geram kali ni dah sejuk dahhh. Tunggulah rambut Tiha panjang balik. MESTI geram NI AKAN BERULANG. HUHUHU.

Lepas ni, kalau rambut Tiha kena cantas lagi, terpaksa umi suruh ayah buka mulut. :(

TAK SUKA....

3 comments:

Anonymous said...

heheheh...mesti rambut umi tiha panjang kan????
ekekekekek...jgn marah ok senyum sokmo awek muda tue.

~~Lolipop~~ said...

hahaha..
mmg sian nak umi tu..
selalu kene marah...
jahat la umi tu...

Anonymous said...

cam ne nak dapat sambungan pergilah airmata